Tuesday, April 6, 2021

人生に近道はありません

 

April 4, 2021

 

I have been thinking.  There isn't short cut in anything.  The reason Japanese people speak perfect Japanese is because they have been learning from the day they were born.  So do English speaking people.

Once a lady asked Beethoven "How I wish I could play like you."

Beethoven replied " Yes, Madam, You will, if you, like me, to play 10 hours a day and for 20 years. "

People often admire those who have succeeded, but no so many people see and are willing to pay the prices behind those successes.

So I remind myself, there isn't short cut in life in anything.

I was quite sad yesterday as I failed my listening in last week mock test. But come to think about it,  I didn't put enough effort into listening,  no excuse for myself. So, there is more to be done. FIGHTING

 

 人生に近道はありません。


最近よく考えていました。確かに、人生に近道はありません。日本人は完璧な日本語を話せるのは、生まれた日から学んでいるからです。英語を話す人もそうです。

ある日、一人の女性はBeethoven に「私があなたのようにひければ 、よかったなぁ」と言った。

Beethoven
答えたした「私のように、毎日10時間、20年間弾き続ければ、できましよ、、、」

人は度マ、成功した人々を賞賛しますが、その成功の背後に代価をみて。それを支払う人はありません。を


だから、私は自分自身に言いみかせます、何も人生の中で近道はありません。

先週のモックテストで私の聴解に失敗したので、昨日私はかなり悲しかったです。しかし、それについて考えてみると、聴解には、あまり努力を払わなかった、自身の言い訳は出来ませんでした。だから、もっとやるべきことがあります。最後まで頑張ろう!

No comments:

Post a Comment