Tuesday, April 6, 2021

盗まれた

 

April 6, 2021

盗まれた

とられた

Those are words used when your things be stolen.

それらはあなたの物が盗まれるときに使われる言葉です。

Did you have such experience?  I had once.  Once I was on business trip to Germany, after landed in Frankfurt airport, I went to train ticket office to buy train ticket to another city.  Just as I put down my bag and turned to ticket office to inquiry for seconds, I turned around and found my bag was no longer there.  Luckily,  I had my wallet and passport with me, inside bag there were only clothes, books and contact lens etc.

そんな経験はしたことがありましたか? 私はありました。ドイツへの出張にすることなったした.フランクフルト空港に着陸した後、別の都市への列車の切符を買うために列車の切符売り場に行きました。私はそうばに私のバッグ置いて、切符売り場で数秒間問い合わせると、振り返ってみると、バッグがもうそこにない、盗まれた。幸いなことに、財布とパスポートを持っていて、バッグの中には服、本、コンタクトレンズなどしかありませんでした。

I went to Police Office to report the case, but it seemed there were so many cases like this, they could do anything.

警察署に通報に行ったのに、こんな事件が多かったようで、何もしてくれませんでした。

The same thing happened to my brother too, at the same airport, but he was not as lucky as me, he lost everything, including passport, phone and money.   Some kind people gave him EUR 200, at policy office, thankfully , he was able to return USA safely.  It was miracle

同じ空港で私の兄にも同じことが起こりましたが、彼は私ほど幸運ではなく、パスポート、電話、お金を含むすべてを失いました。何人かの親切な人々は彼に200ユーロをくれてました、ありがたいことに、彼は安全に米国に戻ることができました。 奇跡でした。

 

No comments:

Post a Comment